منتدى شباب منية سندوب


 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 كيكة الأيس كريم

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
الأمل الضائع
منياوى فعال
منياوى فعال


نقاط التميز : 3
عدد المشاركات : 89
انثى
العمر : 32
تاريخ التسجيل : 02/11/2008

مُساهمةموضوع: كيكة الأيس كريم   الأحد 09 نوفمبر 2008, 9:48 pm


[size=25]"كيكة الايس كريم بالفول السوداني والكاكاو"
تحتاجين الى قالب سيلكون ثم تذوبين الكاكاو في حمام مائي ويصب في القالب ويحرك القالب حتى يغطي جوف القالب ثم يدخل قالب الكاكو الى الفريز لمدة 5 دقائق وهذة نقطه جدا مهمه
حتى ما يخرب الشكل





بعد ال5 دقائق تخرجين القالب من الفريزر
ثم تضعين الايس اكريم حسب رغبتك ولكن هنا وضع ايس كريم الفانليا
ثم وضع الحشوه عباره عن فول سوداني غير مملح وكاكاو مبشور وتوفي سائل


[/size]



ثم تكررين العملية تضعين ايس كريم ثم فول سوداني غير مملح وتوفي

وفي الاخير تضعين طبقة ايس كريم بدون اي شئ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
hmada_1399
منياوى متميز
منياوى متميز


نقاط التميز : 209
عدد المشاركات : 367
ذكر
العمر : 37
العمل : بشركة الدلتا للاسمدة والصناعات الكيماوية
تاريخ التسجيل : 31/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة الأيس كريم   الإثنين 10 نوفمبر 2008, 1:16 pm


الله....................... الله........................ الله

ايه الافكار الجميلة دى والله كيكه جميلة وطعمها حلو كمان

اصل انا بموت فى حاجة اسمها ايس كريم

بس التغيير اخد منحى كويس اه وطعمه حلو

ويظهر عليكم هتمشوا على المثل اللى بيقول

( اقرب طريق لقلب الراجل معدتة )


ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
teto
منياوى جديد
منياوى جديد


نقاط التميز : 0
عدد المشاركات : 20
ذكر
العمر : 33
تاريخ التسجيل : 09/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: كيكة الأيس كريم   الإثنين 10 نوفمبر 2008, 2:37 pm

اممممممممممممممممممم مااروعهااااااااااا بس ممكن نعرف فى طلبات توصيل للمنازل ياريت


وشكرا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
كيكة الأيس كريم
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى شباب منية سندوب :: شبابنا :: واحة الأسرة-
انتقل الى: