منتدى شباب منية سندوب


 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 قال على رأى المثل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
white heart
منياوى فعال
منياوى فعال


نقاط التميز : 140
عدد المشاركات : 66
ذكر
العمر : 33
تاريخ التسجيل : 14/03/2009

مُساهمةموضوع: قال على رأى المثل   الأحد 15 مارس 2009, 1:19 am

Very Happy
من طلب العلا يتفضل في كابينة أربعة
اللي بيته من قزاز مايغيرش هدومه في الصالون
فاقد الشيء يدور عليه
اقلب القدرة على فمها الفول يقع منها
تأتى الرياح محمله بالأتربة
يا خبرالنهارده بفلوس بكره ينزل عليه أوكازيون
اللي معاه قرش محيره يجيب حمام ويحمره
جت الحزينة تفرح شغلت شريط حكيم وقعدت ترقص
قال يامحششين يكفيكو شر الكمين
اللي ياكل لوحده يشبع
لا تبكى على اللبن في البسكوت
اقطع عرق و حته بتلو
اطبخي يا جاريه الأنبوبة فاضيه يا سيدى
لو حبيبك عسل ما تحطلوش طحينة
اللي يتلسع من الشوربه يتصل بالمطافي
وبكره ترجع ريما من عند خالتها في مارينا
يا داخل بين البصلة وقشرتها حط قطرة علشان حادمع من ريحتها
أصوم أصوم وافطر على المدفع
القرش الأبيض بيعوم في البحر الأحمر
ضربوا الأعور على عينه قال لهم كسرتوا النضارة
اللي مايشوفش من الغربال يكشف نظر
المال السايب يعلم الطلبة
نام وارتاح وكل عسل نحل التمساح
من خرج من داره ماينساش ياخد المفتاح معاه
الباب اللي يجيلك منه الريح شيله وركب قبنوري
المضطر يركب التاكسي
رب صدفة خير من ألف ليلة و ليلة
اللي يخاف من العفريت يعمل شكرا!
المركب اللي فيها ريسين يلعبوا طاولة
اللي أخدته القرعة تاخده أم الخلول
أكل العيش يحب الطعمية
العين عليها lenses
قالوا للحرامي احلف قال لهم وحياة قلبي وأفراحه



أمثــــــال عربيــــات النقــــل

ما تبصليش بعين رديه دنا طلع عين أمي في السعودية
الحلوة أسمها تفاحة للسفر والسياحة
الحلوة من حلوان وصاحبها راجل غلبان
الحلوة من دمياط وعليها أقساط
قصه كفاح مش جاية على المرتاح
ماتزمروش يابهايم دا السواق نايم
اجري جري الوحوش أوتوبيس 710 ماتلحقوش
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
The savior of the Arabs
عضو مطرود من المنتدى
عضو مطرود من المنتدى


نقاط التميز : 290
عدد المشاركات : 84
ذكر
العمر : 22
العمل : student
تاريخ التسجيل : 05/04/2009

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الجمعة 10 أبريل 2009, 8:40 am

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه Very Happy ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عبدالله
مشرف عام
مشرف عام


الإقامة : منية سندوب
نقاط التميز : 1791
عدد المشاركات : 969
ذكر
العمر : 35
تاريخ التسجيل : 07/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   السبت 11 أبريل 2009, 10:53 pm

ههههههههههه ههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههه
مبتكرة ومفتكسة وكوميك
مشكور







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
أميره
شخصية هامة
شخصية هامة


الإسم : أميره
الإقامة : فى مملكتى أنا
نقاط التميز : 3522
عدد المشاركات : 1005
انثى
العمر : 24
العمل : تخطيط عمرانى :)
تاريخ التسجيل : 08/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الأحد 12 أبريل 2009, 10:18 am

ههههههه ههههههههههه laugh
بوظت التاريخ العريق
بس مش مهم المهم مبتكره ومفتكسه
وزى ما الاستاذ عبدالله قال
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
moon light
مشرفة عامة
مشرفة عامة


نقاط التميز : 2586
عدد المشاركات : 896
انثى
العمر : 27
فصيلة الدم : B+
تاريخ التسجيل : 27/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الأحد 12 أبريل 2009, 4:09 pm

ههههههههههههه
مواضيعك بجد جميله اوي ودمها خفيف
ونرجوووووووووووووووووووو المزيد






الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nouranwr
المدير العام
المدير العام


الإسم : فاروق نشأت شريف محمد ناصر
الإقامة : منية سندوب
نقاط التميز : 3522
عدد المشاركات : 1800
ذكر
العمر : 31
العمل : شركة مصر لإنتاج الأسمدة ( موبكو )
فصيلة الدم : A+
تاريخ التسجيل : 17/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الأحد 12 أبريل 2009, 5:53 pm

هههههههههههههههههههههههههه
تسلم لمنتدانا يا غالى









don't lose your smile .. keep it forever

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
hawas
شخصية هامة
شخصية هامة


نقاط التميز : 4387
عدد المشاركات : 1701
ذكر
العمر : 41
تاريخ التسجيل : 21/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الإثنين 13 أبريل 2009, 9:53 am

يا ابنى حرام عليك
حتى شوية الامثال اللى نعتبرهم من التراث بوظطهم
دى الحاجة الوحيدة اللى باقية من الزمن الجميل
انت اكيييييييييد عميل
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه






دعاء فك الكرب

لا اله الا الله الحليم الكريم
لا اله الا الله العلى العظيم
لا اله الا الله رب السماوات السبع
ورب العرش العظيم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
احمد طة
منياوى متميز
منياوى متميز


نقاط التميز : 211
عدد المشاركات : 246
ذكر
العمر : 22
تاريخ التسجيل : 21/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الإثنين 13 أبريل 2009, 12:51 pm


وعضة اسد ولا نظرة حسد
ومتبصليش بعين رضية انا لسة جايب العربية

بس موضوع جامد تشكر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
white heart
منياوى فعال
منياوى فعال


نقاط التميز : 140
عدد المشاركات : 66
ذكر
العمر : 33
تاريخ التسجيل : 14/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   السبت 25 أبريل 2009, 5:24 pm


ايه ياجماعه
ليه الهجوم ده كله
والله انا مشس عميل
ههههههههههههه
بس عالعموم
ربنا يخليكو جميعا
والحمد لله ان الموضوع نال اعجابكم
وان شاء الله ربنا يقدرنا ديما واقدر اقدم ولو شىء بسيط
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اسلام ساموو
منياوى على حق
منياوى على حق


نقاط التميز : 1862
عدد المشاركات : 1429
ذكر
العمر : 24
العمل : عضو فى منتدى شباب منية سندوب
تاريخ التسجيل : 04/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الخميس 30 أبريل 2009, 9:55 pm

هع هع هع هع هع مشكوووووور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
meniawy
مشرف عام
مشرف عام


نقاط التميز : 1472
عدد المشاركات : 680
ذكر
العمر : 30
العمل : مهندس مدنى
فصيلة الدم : AB-
تاريخ التسجيل : 17/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الجمعة 01 مايو 2009, 12:43 am


وعلى فكرة نال إعجابى أنا كمان
شكرا على الموضوع الجميل








الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اسلام ساموو
منياوى على حق
منياوى على حق


نقاط التميز : 1862
عدد المشاركات : 1429
ذكر
العمر : 24
العمل : عضو فى منتدى شباب منية سندوب
تاريخ التسجيل : 04/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الجمعة 01 مايو 2009, 2:09 pm

هههههه كمان مرة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
mostafa.love
منياوى متميز
منياوى متميز


نقاط التميز : 1481
عدد المشاركات : 699
ذكر
العمر : 20
تاريخ التسجيل : 20/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   السبت 13 يونيو 2009, 1:21 pm

هههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
mostafa.love
منياوى متميز
منياوى متميز


نقاط التميز : 1481
عدد المشاركات : 699
ذكر
العمر : 20
تاريخ التسجيل : 20/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الأحد 14 يونيو 2009, 7:36 pm

جميل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
sasa
منياوى متميز
منياوى متميز


الإسم : مصطفى الماظ
الإقامة : فى البيت
نقاط التميز : 838
عدد المشاركات : 395
ذكر
العمر : 24
العمل : العمل عمل ربنا
تاريخ التسجيل : 12/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الإثنين 15 يونيو 2009, 1:15 am

teslam ya gamel











الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
white heart
منياوى فعال
منياوى فعال


نقاط التميز : 140
عدد المشاركات : 66
ذكر
العمر : 33
تاريخ التسجيل : 14/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قال على رأى المثل   الجمعة 01 أبريل 2011, 1:43 am

نورتو الموضوع جميعا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
قال على رأى المثل
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى شباب منية سندوب :: شبابنا :: المنتدى الترفيهى (( النكت والألغاز والمسابقات ))-
انتقل الى: